14 positive covid-19-tester

Oppdal har nå 14 positive covid-19 tilfeller, i tillegg er det i dag 128 personer i karantene. Det blir i dag testet ca 150 personer.

Teststasjonen er åpen 3 dager pr. uke, mandag, onsdag og fredag. Koronatelefon er åpen hver dag. Personer som ønsker test kan enten bestille test på kommunens hjemmeside eller ringe Koronatelefon.

Teststasjonen er denne uka bemannet med ekstra personell og det blir også testet alle dager.

Kommunen har en Korona ressursgruppe som utgjør kommunens smittesporingsteam. Gruppa består av 4 enhetsledere, 2 rådgivere fra kommunedirektørens stab, samt kommuneoverlege og sykepleier smittevern. Denne gruppa blir i dag styrket med 5 medarbeidere som kan registrere personer i fiks smittesporingsverktøy og ringe personer.

Publisert: 27.10.2020
Sist endret: 27.10.2020 08.10