Flere positive covid-19-tester

22. oktober: Det er to nye tilfeller med covid-19 i Oppdal.​ Begge personene er knyttet til de første positive smittetilfellene fra torsdag 15. oktober og har vært i karantene fra samme tidspunkt.

De det gjelder blir fulgt opp av fastlege, koronagruppen og kommuneoverlege. Slik det er nå får det ingen konsekvens for skoler, barnehage eller andre instanser i Oppdal kommune.

Det ble torsdag kveld gitt beskjed til foreldre og ansatte at barn på 1.trinn Aune barneskole og Tågvollan barnehage som ble satt i karantene den 20.oktober, ikke har utviklet symptomer på korona innen 48 timer siden sist de var på skolen/barnehagen. Det blir derfor ikke satt inn tiltak på skolen/barnehagen i forbindelse med tilfellene.

Skolen/ barnehagen er åpen som vanlig.

21. oktober ble det registrert tre nye tilfeller med covid-19.

En person med symptomer fra 15. oktober, testet 19. oktober. Det er ikke relasjon til de andre positive tilfellene i Oppdal.

Vedkommende har holdt seg hjemme, ikke truffet noen eller vært noe sted fra vedkommende ble syk, slik at det ikke er grunn til tiltak utover isolasjon for den det gjelder.

To personer testet 20.oktober med positivt svar 21. oktober. Dette er ett ektepar som har vært på reise, utviklet symptom den 14. oktober, underveis på reisen. De ankom Oppdal igjen den 20. oktober.

Alle tilfellene er informert, følges videre ved fastlege, koronagruppa og kommuneoverlege.

Siden 14. oktober er det registrert 10 positive covid-19-tester i Oppdal.

Publisert: 22.10.2020
Sist endret: 23.10.2020 08.17