Foreldrekurs i De Utrolige Årene

Har du lyst til å lære mer om hvordan du kan forstå og møte ditt barn best mulig?

barnHar dere «gått dere fast» i negative samspillsmønster?

Har du bekymringer omkring ditt barns utvikling og oppførsel, eller bruk av mobil og internett?

Ønsker du å lære om hvordan du kan støtte ditt barn best mulig med skole og lekser?

Vil du lære mer om hvordan familien kan få en god hverdag til tross for stress og tidsklemme?

I så fall er De Utrolige Årene noe for deg!

I høst starter vi opp nytt DUÅ-kurs for foreldre med barn i alderen 5-10 år.

Kurset består av 10 gruppemøter på ca 2 timer.

Det er gratis og tilbys foreldre i Oppdal og Rennebu, kurslokale enten på Berkåk eller i Oppdal sentrum.

Tema:

I De utrolige årene er det foreldrene selv som kommer fram til de gode løsningene, ved hjelp av gruppediskusjoner, videoeksempler og øvelser. To gruppeledere deltar i møtene og gir i tillegg veiledning pr. telefon ved behov.

Tema vi jobber med er blant annet positivt samspill med barna, bevisst bruk av ros og belønning, coaching, gode bekjeder, regler og rutiner, grensesetting og konsekvenser.

Høres dette interessant ut? Ta kontakt med en av gruppelederne for mer informasjon og ev. påmelding:

Odin Sande    Tlf: 91 89 60 90

E-post: odin.sande@oppdal.kommune.no