Markering av veterandagen

I forbindelse med markeringen av veterandagen 8. mai er det behov for at veteraner som ønsker å delta melder seg på i forkant.

Sør-Trøndelag og Nord-Trøndelag fylkeskommuner og Trondheim kommune ønsker sammen med fylkenes øvrige kommuner, Luftkrigsskolen og Luftforsvarets Musikkorps å hedre veteraner som har tjenestegjort i utlandet.

Vi har derfor gleden av å invitere veteraner fra Sør- og Nord-Trøndelag til en markering i Nidarosdomen

Mandag 8. mai kl. 16.00
Dørene åpnes kl.15.30

Etter seremonien i Nidarosdomen inviteres deltakerne til Erkebispegården for en enkel servering.

Hele det historiske anlegget er åpent under arrangementet, og det går an å besøke både Museet og Rustkammeret.
Det vil bli tildelt fylkesnål og kommunevåpen til veteraner som ikke ha mottatt en slik utmerkelse tidligere.
Antrekk: sivilt, eventuelt med hodeplagg, skjerf og/eller avdelingsmerke fra internasjonal operasjon.

Påmeldingsfrist 20. april

Publisert: 10.04.2017