Nytt kommunestyre - ny ordfører

Det nyvalgte kommunestyret i Oppdal konstituerte seg i dag. Geir Arild Espnes (Sp) overtok som ordfører etter Kirsti Welander (Ap) og Elisabeth Hals ble kommunens nye varaordfører. Hun etterfølger Ingvill Dalseg.

orfører

Espnes og Hals ble valgt med 18 stemmer. 7 stemte blankt (Ap og Høyre).

Det nye formannskapet i Oppdal består av representantene: Geir Arild Espnes (Sp), Ola Husa Risan (Sp), Ingrid Grøtte Johansson (Sp), Elisabeth Hals (V), Alf Morten Olsen (KrF), Tor Snøve (Ap) og Ingvill Dalseg (H).

For de øvrige valg under det konstituerende møtet, se under Politikk, der dette etter hvert blir oppdatert.

Kirsti Welander takket av med en liten oppsummering av den siste fireårsperioden før hun ønsket den nye ordføreren lykke til. Espnes sa i sin tale at Welander har satt spor etter seg som ordfører. Det er ærefullt og overta etter en avholdt ordfører, sa han.  Det var i Kirstis tid som ordfører at Oppdal ble kåret til landets beste kommune å bo i, sa Espnes.

Den nye ordføreren sa at han vil være en ordfører for alle.  Alle skal bli hørt og få ta del i beslutningene, sa han.

Publisert: 23.10.2019
Sist endret: 23.10.2019 12.38