Nytt tilfelle av Covid-19 i Oppdal

Det er påvist 1 nytt tilfelle av Covid-19 i Oppdal. Vedkommende testet seg onsdag 14. oktober, bekreftet positiv i dag 15. oktober. Helsetilstanden er etter forholdene god.

Smittesporing, informasjon og oppfølging er iverksatt.

De som skal i karantene har fått beskjed om dette, og de som skal i isolasjon har også fått beskjed.

Vedkommende som er positiv, personer i isolasjon og karantene følges opp videre.

Dette vil ikke ha konsekvens for skole/barnehager eller helse/annen drift i Oppdal kommune.

Et 20-talls personer er satt i karantene etter å ha deltatt på pensjonistbowling tirsdag 13. oktober.

Foreløpig har man ikke funnet kilden til smitten.

Det oppfordres til å fortsette med å ikke møte på jobb/skole/barnehage/offentlig ved symptomer på luftveisinfeksjon, fortsette med god håndhygiene, bruke håndsprit og holde avstand.

Minner om at man kan bestille test elektronisk via Oppdal kommunes hjemmeside;

Testing foregår i Oppdalshallen mandag, onsdag og fredag.

Koronatelefonen er åpen mandag, onsdag, fredag 830-1500 og tirsdag- og torsdag 0830-1200.

Korona telefonnummer er 90  08 25 19

Hvis du føler deg syk og trenger legeundersøkelse, kontakt din fastlege.

Publisert: 16.10.2020
Sist endret: 16.10.2020 09.15