Bærekraft i Oppdal og Trøndelag

Oppdal kommune har kommet langt med bærekraftsarbeidet, men det er flere områder med forbedringspotensial. Det viser en ny bærekraftsrapport utarbeidet for Trøndelag fylkeskommune og Bærekraftsnettverket i Trøndelag.

I Trøndelag har trønderske kommuner, Statsforvalteren, KS, Næringsalliansen og fylkeskommunen gått sammen om å etablere et bærekraftnettverk med fokus på å samarbeide for en bærekraftig omstilling.

Bærekraftnettverket i Trøndelag har utarbeidet en rapport som gir kommunene og fylket et kunnskapsgrunnlag for å vurdere status innen FNs bærekraftsmål. Rapporten gir en status for Oppdal og Trøndelag, og et kunnskapsgrunnlag for handling ved å peke på områder og tema med de største utviklingsbehovene.

På nettsidene til Trøndelag fylkeskommune er rapportene for hver enkelt kommune og fylket som helhet publisert:

Publisert: 14.12.2023
Sist endret: 14.12.2023 10.44