Beverkartlegging

Oppdal kommune ønsker å få en bedre oversikt over bestanden av bever i kommunen og har leid inn Oppdal Bygdealmenning for å gjennomføre kartlegging i Oppdal i høst.

Flere av våre nabokommuner har gjort tilsvarende kartlegginger, og de har også utarbeidet forvaltningsplaner for bever. Det er ikke kjent at det er gjort slike kartlegginger tidligere i Oppdal, men nå er Oppdal Bygdealmenning innleid for å gjennomføre en slik kartlegging i vår kommune nå i høst.

Skulle du kjenne til en beverhytte, beverdemning eller andre spor etter bever, send gjerne et tips til Håvard Rønning; havard@oppdalbygdealmenning.no, tlf. 48 21 26 91, eller Tommy Sønsterud Myren; tommy@oppdalbygdealmenning.no, tlf. 915 30 016.

Bilde av bever

Publisert: 26.10.2023