Fraråder bading på Kullsjøen

Oppdal kommune ble tirsdag gjort kjent med at bunnen i Kullsjøen var ustabil, og at det kunne være en fare for de som bader der.

Kullsjøen er nylig renovert ved at det er tatt ut muddermasser, lagt nye fiberduker og kjørt på ny sand. Situasjonen som nå har oppstått er svært beklagelig. Oppdal kommune har vært i kontakt med entreprenør, Oppdal Maskinkompani, som forklarer at tykkelsen på sandlaget som er utlagt under vannoverflaten er en del av årsaken til "synke"-effekten.  De vil ordne opp slik at Kullsjøen skal bli en sikker og trivelig badeplass før badesesongen.

Oppdal maskinkompani jobber når med en løsning på Kullsjøen. Dette medfører at deler av området er avstengt. Bading frarådes før arbeidet er ferdigstilt.

Publisert: 12.05.2022
Sist endret: 12.05.2022 16.14