Fritidsboligundersøkelsen 2023

Fritidsboligeiere har fått SMS med lenke til digital undersøkelse. Oppdal kommune ønsker økt og oppdatert kunnskap og innsikt i fritidsinnbyggernes behov, tilfredshet, bruk, verdiskaping og verdier.

Fritidsboligundersøkeslen

Fritidsboligundersøkelsen skal gi Oppdal kommune økt og oppdatert kunnskap og innsikt i fritidsinnbyggernes behov, tilfredshet, bruk, verdiskaping og verdier. Dataene fra fritidsboligundersøkelsen vil bli brukt i kommunens framtidige planlegging og videreutvikling. I uke 7 vil fritidsboligeiere i Oppdal få SMS fra kommunen med lenke til den digitale undersøkelsen.

Fritidsboligundersøkelsen gjennomføres av Nasjonalparken Næringshage på oppdrag fra Oppdal kommune.

Besøksforvaltning

Som en av to kommuner i Trøndelag har Oppdal fått støtte fra fylkeskommunen til å gjennomføre et pilotprosjekt innen besøksforvaltning. Prosjektet ledes av Oppdal Næringsforening og Nasjonalparken Næringshage ståt for den praktiske gjennomføringen.

Målet er å sikre en bærekraftig utvikling som er innenfor grensen til det natur, landskap, miljø, lokalsamfunn og lokal kultur tåler, samtidig som det gir grunnlag for sunn næringsdrift og lokal verdiskaping. Sammen med utvikling og testing av metoder for helhetlig besøksforvaltning, vil prosjektet gi oppdatert kunnskap til den nye kommuneplanen i Oppdal.

Les mer på Nettstedet for ny besøksstrategi for Oppdal

Publisert: 17.02.2023