Fritidsboligundersøkelsen 2023

Fritidsboligundersøkelsen 2023 ble gjennomført av Nasjonalparken Næringshage AS på oppdrag fra Oppdal kommune. Nå er rapporten publisert.

Målet med fritidsboligundersøkelsen er å gi Oppdal kommune økt og oppdatert kunnskap og innsikt i fritidsinnbyggernes behov, tilfredshet, bruk, verdiskaping og verdier. Resultatene vil bli brukt i kommunens framtidige planlegging og videreutvikling.

Nasjonalparken Næringshage, Plankontoret og Oppdal kommune har samarbeidet om utviklingen av undersøkelsen. Spørsmålene er basert på egendefinerte spørsmål, tidligere hytteundersøkelser i Oppdal kommune og innbyggerundersøkelsene til KF Bedrekommune og Bærekraftsnettverket i Trøndelag.

Rapporten er nå publisert på nettsidene til kommunen på oppdal.kommune.no/om-oppdal

Publisert: 30.08.2023
Sist endret: 30.08.2023 11.40