Konfirmasjonsgjest testet idag positivt på covid 19

En person som lørdag var gjest i en konfirmasjon i Oppdal, testet i dag positivt på covid 19. Vedkommende er bosatt i Trondheim, men var lørdag i Oppdal kirke og deretter på selskap sammen med ca. 20 andre personer. Alle som var i samme selskap som den smittede er satt i smittekarantene og vil teste seg i morgen. Husstandsmedlemmer er satt i ventekarantene inntil nærkontakter har fått negativt testsvar.

Alle som var i kirken samtidig som den smittede er bedt om å teste seg og holde seg i ro til de får svar på test.

Det er nå et stort smitteutbrudd i Trondheim, og koronagruppen vil anbefale innbyggerne i Oppdal til å unngå unødige reiser til Trondheim. Samtidig anmodes det om bruk av munnbind på offentlige steder.

Koronagruppen vil også anmode om at personer som er bosatt i andre kommuner forholder seg til regler/retningslinjer som gjelder i sin hjemkommune.

Publisert: 01.06.2021
Sist endret: 01.06.2021 17.34