Kommune-Kari - vår nye medarbeider

Kommune-Kari er vår nye digitale medarbeider. Chatroboten svarer på spørsmål man har om kommunens tjenester og tilbud hele døgnet.

I løpet av neste uke skal snakkeroboten ha sin første ordinære arbeidsdag i Oppdal kommune. Vi har testet og lagt inn masse kunnskap om hva kommunen har av tilbud og tjenester.

Kommune-Kari er ikke utlært, men har nok opplæring i bunn til å ta fatt på det viktige arbeidet med å informere og hjelpe deg til  å finne fram i forvaltningen.

Med Kommune-Kari får innbyggerne en ny inngang til informasjon om kommunen. Kari er åpen for spørsmål om det meste kommunen holder på med og blir aldri trøtt av å svare. Derfor kan du stille spørsmål også utenom kontortiden. Selv med intensiv opplæring, er ikke Kommune-Kari perfekt, men som alle andre medarbeidere lærer den av sine feil og mangler.

Det finnes ingen dumme spørsmål du kan stille til Kari. Jo mer du spør, desto flinkere kommer roboten til å bli til å gi gode svar. Hvis du er misfornøyd eller fornøyd med svarene du får, kan du enten gi en tommel opp eller en tommel ned. Da er du også med på å gjøre tjenesten bedre.

Vær vennlig å ikke oppgi personlig eller sensitiv informasjon når du "snakker" med Kommune-Kari. Spør mest mulig generelt.Kommunekari

Kommune-Kari er et tillegg til de vanlige måtene å få informasjon om tjenestene til kommunen. Dersom du ønsker å snakke med noen eller skrive til oss, kan du fortsatt gjøre det. Hvis roboten står fast eller ikke kan gi deg et godt svar, kommer den til å gi deg kontaktinformasjon til servicetorget som er betjent av helt ekte mennesker.

Publisert: 08.03.2019
Sist endret: 08.03.2019 11.02