Nye retningslinjer om reiser

Det er kommet oppdaterte retningslinjer blant annet om reiser. Fra folkehelseinstituttets hjemmeside siteres følgende:

• Helsedirektoratet ønsker at innenlands transport skal gå mest mulig som normalt, men vi oppfordrer sterkt alle til å unngå fritidsreiser.
  • Vi oppfordrer alle til å unngå reiser som ikke er strengt nødvendig (både innenlands og utenlands), unngå offentlig transport hvis du kan, unngå andre steder hvor du lett kommer nær andre, unngå nærkontakt med andre.
  • Alle som kommer fra reiser utenom Norden, skal i hjemmekarantene i 14 dager, uavhengig om de har symptomer eller ikke. Dette har tilbakevirkende kraft regnet fra 27. februar.

Oppdal kommune oppfordrer alle til å respektere disse retningslinjene.

Les mer om reiser og andre tiltak her:

Publisert: 13.03.2020
Sist endret: 13.03.2020 15.12