Pressemelding 11.06.21 kl. 10.30

Koronagruppen fikk sent i går kveld informasjon om at en person som testet positivt på covid 19 i Rennebu onsdag, oppholdt seg og deltok på fritidsaktivitet i Oppdal tirsdag kveld. Koronagruppen har kartlagt nærkontakter, og 1 person er satt i smittekarantene. 4 andre er bedt om å teste seg i dag og holde seg hjemme til de har mottatt svar på testresultat.

Etter nye vurderinger i går kveld ble det besluttet at fotballaget G16 som i går ble satt i smittekarantene etter en kamp mandag kveld, likevel ikke skal i smittekarantene. Spillerne testes i dag, og er bedt om å holde seg hjemme inntil testresultat foreligger. Ingen husstandsmedlemmer skal i ventekarantene.

Det er nå et stort smitteutbrudd i Rennebu kommune. Det er ingen i Oppdal som har testet positivt på covid 19, men koronagruppen har tett dialog med Rennebu kommune og følger med på utviklingen. Det er foreløpig ingen grunn til å innføre strengere tiltak i Oppdal kommune, men koronagruppen oppfordrer alle til å overholde smittevernregler. Det oppfordres til å begrense sosial omgang med personer bosatt i Rennebu, og at alle nå bruker munnbind på offentlige steder hvor det er vanskelig å overholde avstand til andre.

Publisert: 11.06.2021
Sist endret: 11.06.2021 10.42