Pressemelding 29.10.21 - Selvtester

De siste dagene viser tallene en økende grad av covid 19-smitte i flere deler av landet. Det er i hovedsak barn/unge og uvaksinerte deler av befolkningen som smittes, men det er også smitte blant vaksinerte.

I Oppdal har vi den siste tiden ikke registrert noen smittede. Koronagruppen ser imidlertid at det er få som tester seg i Oppdal, og ønsker å minne om følgende:

• Alle med nylig oppståtte luftveissymptomer bør holde seg hjemme og ta en test. Denne testen bør tas tidlig i sykdomsfasen.
  • Alle bes fortsette med god håndhygiene og hostehygiene.

Oppdal kommune har selvtester som kan brukes til testing ved symptomer. Disse kan fås i servicetorget. Koronagruppen ber om at man først og fremst får noen andre til å hente test for seg, men dersom en må møte opp selv bes det om at man bruker munnbind og ivaretar smittevernhensyn. Dersom selvtest er positiv, må koronagruppen få beskjed på telefon 48 11 13 80.

Dersom en ønsker test ved den kommunale teststasjonen er den nå åpen for drop-in mandag – onsdag og fredag fra 8.15 til 8.45

Publisert: 29.10.2021
Sist endret: 29.10.2021 11.28