Slik registrerer du positiv koronatest

Selvregistrering av positiv koronatest gjelder både for hurtigtest og PCR-test. Slik gjør du det:

Nå kan du selv registrere deg dersom du har tatt en hjemmetest som er positiv for covid-19. Du må logge deg inn med BankID for å registrere testen.

Her skal du - i tillegg til egne personalia fylle inn arbeidssted, når du utførte testen og dersom du har symptomer, tidsgi når disse oppstod.

Registrer kun positiv test på deg selv eller husstandsmedlemmer under 16 år. Dette forutsetter at barnet har samme bostedsadresse som deg.

Bruk gjerne PC/nettbrett under registreringen da det har vist seg at registrering via mobil kan være noe ustabilt.

I tillegg kan det være kapasitetsproblemer i mottakersystemet hos KS Forvaltning slik at du får feilmelding.
Da kan du prøve igjen senere. Dersom problemet fortsetter tar du kontakt med din kommune for å registrere nærkontakter

Registrer positiv test her

Prosess for registrering av barn til innlogget innbygger:

1. Velg kommune
  2. Registrere barn
  3. Bekrefte kontaktinformasjon til foreldre
  4. Velge barn det skal registreres positiv hjemmetest for
  5. Oppgi informasjon om Skole/Barnhage for barnet
  6. Oppgi dato for testresultat, symptomstart og informasjon om nærkontakt med omikron.
  7. Bekreftelse på registrering

Publisert: 09.02.2022